Ефективність в управлінні: результат навчання чи вроджена якість?

Ефективність в управлінні: результат навчання чи вроджена якість?

У жовтні-листопаді 2014р. Центр сучасного управління реалізував проект - польове дослідження на тему: "Управлінська ефективність: результат навчання чи вроджена якість?"

З управлінськими вправами ІРУС працювали учні професійно-технічних навчальних закладів, студенти коледжів, інститутів, академій та університетів Київської обл. та м.Києва. Управлінські вправи були однаковими для всіх категорій Акторів.

Всього у дослідженні взяли участь близько 200 учнів та студентів. Нижче наводимо графіки "управлінської ефективності", отриманої в процесі роботи над управлінськими вправами ІРУС учнями ПТУ, студентами низки коледжів та Академій Київської обл. (графік 1); студентами одного з творчих ВНЗ Києва (графік 2); учасниками Школи лідерів студентського самоврядування національного університету (графік 3) і учасниками Першої міської у м.Києві Олімпіади серед старшокласників з сучасного управління (менеджмента), яка відбулась у квітні - травні 2015 р., графік 4 (додано для порівняння). З графіків випливає, що "управлінська ефективність" учнів і студентів описується кривою Гауса і майже не залежить від рівня їх освіти. Дещо відрізняється від інших графік 4, який демонструє показники, досягнуті учасниками київської Олімпіади. Однак, відмінності у показниках "управлінської ефективності" учасників Олімпіади є наслідком попередньої підготовчої роботи учнів з викладачами. Як висновок: вміння обирати ефективні рішення може бути віднесене до вроджених якостей людини.   

Над кольоровими стовбчиками - кількість у відсотках від загальної чисельності учасників, на легенді справа показники "управлінської ефективності" у балах зі 100 можливих.

Графік 1      

графік 1

Графік 2

графік 2

Графік 3

графік 3

Графік 4

графік 4